5.3.11

אריכות ימים - הנוסחה הסינית

הצבתי לעצמי דד ליין של שבועיים בין פוסט לפוסט. זה רק הפוסט הרביעי וכבר אני מפשלת בזמנים, אבל הוצפתי לאחרונה בלא מעט הסחות דעת וגורמים מעכבים (אני, כמובן, פטורה מכל אשמה:)), שאחד מהם הוא כניסה לתוקף של חוק המתיר נתינת ייעוץ תזונתי ע"י דיאטנים קליניים בלבד. אני לא יודעת מה משמעות החוק לגביי, אבל העובדה שייתכן שאסור לי לדבר על תזונה די בעייתית כאשר מדובר על אריכות ימים עפ"י הרפואה הסינית.

אז נכון שתזונה היא חלק בלתי נפרד מהמשוואה לחיים ארוכים, אבל היא רק חלק מהמשוואה. ישנם עוד גורמי מחלה ודרכי התנהגות שמרכיבים את הנוסחה וציות להם מספק ברב מקרים. בכל מקרה, את נזקי התזונה אפשר בד"כ לתקן עם צמחי מרפא ודיקור, ככה שלמרות החוק, אנחנו, המטפלים ברפואה סינית מסודרים:)

הדרך לאריכות ימים קודם כל תלויה באיזון כל המערכות שלנו. והכוונה באיזון אינה לקו ישר (היה יכול להיות מאוד משעמם בעולם...), אלא לשאיפה לאיזון, כלומר, דרך השופעת בעליות וירידות, אך יש לשים לב שהן לא תלולות. קיצוניות בד"כ הופכת לאלימה, גם דבר שנחשב על פי אמות המוסר המקובלות לטוב יהפוך למזיק אם ישתמשו בו מעבר לנדרש. בעצם, לדעתי אפשר לעשות כמעט הכל כל עוד עושים זאת במתינות.

על פי אחד התרגומים של הגורו שלי, בוב פלוס (כן, כן, הגורו שלי הוא אמריקאי ולא סיני) הנוסחה כוללת בתוכה את הכללים הבאים:

סדר יום קבוע ומתון
*
תזונה נכונה
*
איזון נפשי
*
מנוחה הולמת
*
התעמלות סדירה - בעיקר מתיחות
*
עיסוי עצמי
*
תרגול צ'י-גונג
*
שתייה מתונה של אלכוהול
*
מתינות בקיום יחסי מין
*
שימוש בצמחי מרפא סיניים

כמובן שהנוסחה הזו לא מספקת בכל המקרים. ישנם מצבים שאינם תלויים בנו, כמו למשל כוחו של הטבע, שאפילו שאנחנו מתנהגים כאילו המצאנו אותו והוא כאן לשירותינו, אנחנו עדיין רק חלק ממנו ותלויים בו ובהשפעותיו - מזג אויר, חיידקים, וירוסים וכו'. בנוסף, ישנה הקונסטיטוציה של הגוף, כלומר המטען הגנטי שלנו ואיתו הנטייה למחלות מסוימות. בד"כ ציות לכללי הנוסחה לאריכות ימים יעזור לנו להתמודד עם אותם מצבים שעליהם אין לנו שליטה, אבל, לצערי, לא תמיד.

למרות ש(כנראה)לא אדבר על תזונה, הנוסחה ארוכה מכדי שאסביר את כל פרטיה בפוסט אחד, אז כדי שלא נתייאש בדרך ,אכתוב בכל כמה ימים (או שבוע) על נושא אחר.

בינתיים אתם בהחלט מוזמנים להרהר על הרשימה כפי שהיא!







3 תגובות:

  1. תודה רבה על המידע אורית :)

    השבמחק
  2. פוסט מגניב!
    תמיד טוב להיזכר במה שכביכול כבר אמורים לדעת.

    (ואם אפשר להגיד משהו לגבי הכתיבה- ולדעתי הכתיבה מרגישה יותר קולחת, שנונה ובעצם יותר את)

    השבמחק
  3. דבי - בהמשך ארד גם לפרטים
    מירב - תודה יקירה!

    השבמחק